Veelgestelde vragen

  • Algemeen
  • Wat is het verschil tussen Operational en Financial Lease?

    Alle Shortlease overeenkomsten van Dealerleasing.nl vallen onder de noemer: Operational Lease. Bij Operational Lease blijft de leasemaatschappij zowel juridisch als economisch eigenaar van de auto. Alle kosten voor onderhoud, verzekering en bijvoorbeeld afschrijving zijn voor rekening van de leasemaatschappij.

    Bij Financial Lease ben je gedurende de leaseperiode economisch eigenaar, de leasemaatschappij blijft juridisch eigenaar. Wanneer alle betalingstermijnen voldaan zijn, ben je eigenaar van de leaseauto. Alle kosten zoals onderhoud, verzekering en afschrijving zijn voor jouw eigen rekening.

  • Wat is het verschil tussen huur en Shortlease?

    Bij huur sluit je voor gedurende een langere periode een huurovereenkomst af. Vaak rijd je met reclame van het verhuurbedrijf zelf. Dit is bij het shortleasen van Dealerleasing.nl niet. Bij Shortlease sluit je voor een kortere periode een contract af. Het is maandelijks opzegbaar en de auto’s zijn direct inzetbaar. Je krijgt de auto die je daadwerkelijk hebt gekozen. Daarnaast loop je weinig risico en is shortleasen goedkoper dan huur.

  • Wat zijn de voordelen van zakelijk leasen?

    Zakelijk leasen kent een aantal voordelen. Ten eerste heb je als ondernemer een vaste maandelijkse kostenpost in plaats van een variabele. Daarnaast wordt het onderhoud compleet verzorgd en is er altijd garantie.

  • Wat is Shortlease?

    Bij Shortlease sluit je een contract af voor een auto. Dit kan vanaf 30 dagen. Je betaalt bij Shortlease een vast tarief, net als bij leasen. Hierin zitten de kosten voor afschrijvingen, een allrisk-autoverzekering, motorrijtuigenbelasting, reparatie, onderhoud, pechhulp en banden inbegrepen. Brandstofkosten betaal je zelf.

  • Acceptatiebeleid Dealerleasing.nl

    Nagenoeg laten alle (short)leasemaatschappijen een “krediet check” uitvoeren bij kredietbeoordelaars, voordat ze je een auto ter beschikking stellen.

    Onze ervaring is dat zij zeer snel een “negatief” kredietadvies afgeven. Vanuit dit oogpunt hebben wij een eigen acceptatiebeleid opgesteld, die soepeler omgaat met het verstrekken van kredieten.

    Ben je een starter en heb je in het verleden te maken gehad met een faillissement of een BKR registratie? Dan wil het niet zeggen dat wij jou als klant direct afwijzen.

    Download de whitepaper

  • Wat is het verschil tussen lease en Shortlease?

    Bij lease zit je vast aan langdurige contracten en heb je meer risico dan bij Shortlease. De overeenkomsten zijn bij Shortlease per maand opzegbaar. Daarnaast zijn de auto’s direct leverbaar bij ons, je kunt al binnen 24 uur rijden. Shortlease is een stuk flexibeler dan lease. Het brengt weinig tot geen risico met zich mee.

  • Waarom shortleasen in plaats van kopen?

    Shortleasen houdt in vanaf 1 maand all-inclusive leasen en per maand opzegbaar. Shortlease is inclusief verzekering, onderhoud, reparaties, wegenbelasting, vervangend vervoer en 24/7 pechhulp in binnen- en buitenland, weinig risico dus! Shorleasen voorkomt dure investeringen. Daarnaast rijd je altijd in een jonge, luxe uitgevoerde auto.

  • Informatie leaserijders
  • Kan ik mijn contract upgraden?

    Tussentijds upgraden behoort zeker tot de mogelijkheden. Omdat je niet vast zit aan langdurige contracten is dit snel geregeld door het inruilen van de leaseauto voor een auto uit een bijvoorbeeld hoger segment.

  • Kan ik met mijn leaseauto naar het buitenland?

    Binnen Europa mag je met jouw leaseauto naar het buitenland. Echter gelden er een aantal uitzonderingen. Dit betreft onder andere Turkije. Daarnaast kun je géén BTW terugvorderen over de brandstofkosten.

  • Ik wil extra auto's inzetten, kunnen jullie dit regelen?

    Dit kan zeker! Indien je meer auto’s wil inzetten, kun je altijd contact opnemen met onze adviseurs. Zij zullen je hierbij helpen.

  • Ik wil mijn contract overzetten op een andere bedrijfsnaam, kan dit?

    Ja! Graag ontvangen wij de nieuwe KVK gegevens en bankgegevens per mail: contractbeheer@dealerleasing.nl

    Indien het KVK nummer hetzelfde is gebleven ontvangen wij graag de nieuwe NAW-gegevens, wij zullen dit aanpassen in ons systeem.

  • Wat is het opzegtermijn?

    Wij hanteren een opzegtermijn van één kalendermaand. Dit dien je vóór het einde van de looptijd van het contract te communiceren.

  • Komen er kosten bij kijken als ik mijn contract eerder opzeg?

    Je kunt jouw contract helaas niet eerder opzeggen dan de afgesproken termijn. Je kunt wél bij ons een verzoek indienen voor vroegtijdige beëindiging. Je zal dan rekening moeten houden met een opzegvergoeding.

  • Mag iemand anders in mijn leaseauto rijden?
  • Kan ik mijn leaseauto uitbreiden met extra opties?

    Wil je een leaseauto die uitgerust is met opties en accessoires? Bij DealerLeasing.nl kun je eenvoudig jouw leasecontract uitbreiden! Wij bieden je uitbreidingsmogelijkheden aan zoals een brandstofpas, kilometerregistratie, winterbanden, een navigatiesysteem en/of een trekhaak. Informeer bij een van onze adviseurs naar de mogelijkheden.

  • Hoe zeg ik mijn contract op?

    Je kan jouw contract eenvoudig opzeggen door een e-mail te sturen naar opzeggingen@dealerleasing.nl. In deze e-mail vermeld je jouw kenteken, bedrijfsnaam en rede van opzegging. Onze collega’s zullen contact met je opnemen om de inname af te stemmen en de opzegging te bevestigen.

  • De looptijd van mijn shortleasecontract is verstreken, kan ik toch blijven rijden?

    Ja, zeker! We spreken bij Dealerleasing.nl altijd van een minimale looptijd. Je mag jouw auto door blijven rijden zolang je zelf wenst.

  • Levering
  • Wat is de levertijd?

    Wij streven ernaar om een leaseauto binnen 1 tot 3 werkdagen te leveren. Mocht de gewenste leaseauto niet per direct leverbaar zijn, dan voorzien wij jou tussentijds van een ‘voorloopauto’.

  • Kan mijn auto op locatie geleverd worden?

    Ja, zeker! Tegen een kleine meerprijs van € 100,- kan jouw leaseauto tijdens kantooruren op de door jou gewenste locatie in Nederland worden afgeleverd. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Hoe luidt de inleverprocedure na verloop contract?

    Inleverprocedure:

    1. Je geeft schriftelijk aan wanneer je de auto wenst in te leveren.
    2. Je ontvangt van ons een bevestiging met daarin de inleverdatum- en locatie.

    Geen mogelijkheid tot het zelf inleveren van jouw leaseauto? Géén probleem! Tegen een kleine meerprijs zullen wij jouw leaseauto op de door jou gewenste locatie in Nederland laten ophalen.

  • Onderhoud/schade
  • Wat te doen bij schade?

    Het is erg vervelend wanneer je schade hebt aan jouw auto. Houd in het geval van schade aan jouw auto rekening met onderstaande zaken:

    1. Schakel politie in bij letselschade, grotere schade of schade waarvan tegenpartij onbekend is.
    2. Noteer namen, adressen en telefoonnummers van getuigen.
    3. Heb je direct hulp nodig of kun je door de schade niet verder rijden?  Neem direct contact met ons op via 088 700 1818.
    4. Stuur binnen 24 uur een aan beide zijden volledig ingevuld en ondertekend Europees schadeformulier eventueel aangevuld met relevante zaken zoals foto’s naar Dealerleasing. Dit kan via schade@dealerleasing.nl.
    5. Neem zo spoedig mogelijk contact op met Dealerleasing om reparatie en eventueel vervangend vervoer te regelen.

  • Wat te doen bij slechts een zeer kleine reparatie/onderhoud?

    Bij het aanvullen van vloeistoffen, vervangen van een lampje, versleten ruitwissers of b.v. een bandreparatie kan je zonder afspraak een bezoek brengen aan een Bosch Car service of Vakgarage.

    Bij periodiek onderhoud (meldingen zoals “insp” – “olie verversen” –“onderhoud” – “service”) kan je het beste een aanvraag plaatsen via onze website.

  • Wat te doen bij pech onderweg?

    Je dient contact op te nemen met ons calamiteitennummer; 088 700 1818.

    Je geeft het volgende door:

    • Kenteken
    • Probleem
    • Pechlocatie

    De pech-hulpdienst komt je op locatie verder helpen.

  • Wat te doen bij reparatie of onderhoud?

    Als jouw leaseauto toe is aan onderhoud of reparatie kun je gemakkelijk een onderhoudsaanvraag inplannen via het formulier op de website. Het onderhoud dient te worden uitgevoerd conform interval opgave van de fabrikant. Raadpleeg hiervoor het onderhoudskaartje of onze onderhoudsafdeling: werkplaats@dealerleasing.nl.

    Indien jouw voertuig een onderhoudsbeurt of reparatie in één van onze eigen werkplaatsen krijgt, zorgen wij ondertussen voor vervangend vervoer. Als jouw voertuig een onderhoudsbeurt of reparatie krijgt bij één van onze aangesloten servicecentra zoals o.a Bosch Car service, bieden wij een gratis haal en brengservice aan. Dit enkel indien de reparatie langer duurt dan 1 uur.

  • Wat te doen bij diefstal?

    Het is erg vervelend wanneer jouw auto gestolen wordt. Houd in het geval van diefstal van jouw auto rekening met onderstaande zaken:

    1. Je dient bij diefstal/verduistering van de leaseauto zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie.
    2. Je stelt ons zo spoedig mogelijk op de hoogte van het voorval. Bel ons: 088-700 1818.
    3. Maak een (foto)kopie van de aangifte; aan beide zijden volledig ingevuld én ondertekend. Stuur dit samen met het Europees schadeformulier en de autosleutel zo spoedig mogelijk naar ons.

  • Shortlease aanbod
  • Kan ik als ZZP'er Shortleasen?

    Ja! Shortleasen voor ZZP’ers is juist zeer aantrekkelijk. Door de flexibiliteit van het maandelijks opzeggen loop je mede weinig risico. Je kunt al binnen 24 uur rijden. We hebben een snelle acceptatie én je hoeft jouw jaarcijfers niet te delen. Het is tevens ook mogelijk om je bedrijfsauto te bestickeren met je bedrijfslogo, ook dit regelen we voor je. Wij kijken naar de persoon achter de ondernemer!

  • Moet ik mijn cijfers delen als startende ondernemer?

    Als startende ondernemer hoef je géén jaarcijfers met ons te delen. Wij voeren géén BKR check uit en beoordelen zelf jouw situatie. Je shortleaset bij ons al vanaf 1 maand en het is maandelijks opzegbaar. We hanteren een soepel acceptatiebeleid.

  • Hoe verloopt jullie proces?

    Na een akkoord op de offerte dienen wij een aantal gegevens van je te ontvangen zoals een kopie rijbewijs van de tekenbevoegde en/of bestuurder(s) en een kopie van je bankpas. Hierna zullen wij de factuur van de borg en de 1ste maandtermijn voor je opmaken. Je dient deze factuur voor de gestelde datum te betalen. Zodra de betaling zichtbaar is op onze rekening, zetten we de aanvraag door naar de planning. Wij nemen telefonisch contact met je op zodra we een definitieve leverdatum hebben gekregen.

  • Kan ik met een BKR-registratie shortleasen?

    Ja! Wij kijken naar de persoon achter de ondernemer. Wij voeren géén BKR check uit en beoordelen zelf jouw situatie. Bijna elke ondernemer is welkom vanwege ons soepele acceptatiebeleid. Wij denken en zoeken altijd met je mee naar een passende mobiliteitsoplossing. Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan om je te laten adviseren over de mogelijke opties, aansluitend bij jouw mobiliteitsbudget.

  • Mogen er reclamestickers op mijn leaseauto geplakt worden?

    Ja! Als je jouw bedrijfslogo op je leaseauto wil, regelen wij ook dit voor je.

  • Moet ik borg betalen over mijn leaseauto?

    Ja, doorgaans werken wij met een borgstelling. Deze kan per categorie verschillen. Vraag jouw leaseadviseur naar de hoogte van de borg.

  • Kunnen jullie mij helpen met kilometerregistratie?
  • Kan ik leasen vanuit België?
  • Waarom zie je een vanaf prijs?

    Omdat wij de laagste prijs garanderen controleren wij iedere week de prijzen. Op de website zie je altijd de actuele vanaf prijzen, omdat de prijs afhankelijk is van de opties en technische specificaties van de auto. Zo is een voertuig met bijv. Apple CarPlay duurder dan een voertuig zonder. Als je bij ons een offerte aanvraagt, zullen wij je de exacte prijs geven van de shortlease auto die bij jouw wensen past!

  • Waarom zie ik foto's van de fabrikant?

    Omdat onze voorraad dagelijks veranderd, tonen wij foto’s van de fabrikant. Op deze manier krijg je een goed beeld van onze totale voorraad en beschikbare modellen. Wanneer je een offerte bij ons opvraagt en we samen een specifiek voorraad voertuig hebben gevonden sturen wij altijd een foto mee van de auto die jij gaat rijden.